Airbaltic – noziegums bez sodāmības?

Posted on February 20, 2011

0


Nevienam nav noslēpums , ka liela daļa  ekonomisko noziegumu mūsu valstī paliek nepamanīti.Tomēr ir gadījumi , kad noziegumu nepamanīt vairs nav iespējams.Tad televizorā parādas augsti valsts vīri/sievas un tiesībsargājošo institūciju darbinieki , kas ar draudīgu sejas izteiksmi paziņo , ka izmeklēšana jau norit,fakti krājas un vainīgie jau gandrīz atrasti.Tomēr parasti vainīgos neatrod un lietas ātri aizmirst.Šeit būs video kā parasti tas notiek:

Krievijas miljardierim Vladimiram Antonovam jau piecus gadus caur Lietuvā reģistrēto Snoras banku pieder Krājbanka. Pēdējā laikā viņš Latvijā sācis interesēties par citiem projektiem. Krājbanka ir liels „radio 101” kreditors. Antonovs centies iegūt ietekmi laikrakstā „Teļegraf”. Krājbanka kreditē arī „airBaltic”. Tās prezidents un 25% līdzīpašnieks Bertolds Fliks šajā bankā ieķīlājis gan savas daļas, gan no aviokompānijas iegūtos zīmolus. Kredīta summa – 31 miljons latu.

Antonova pārstāvis arī atzina, ka krievu miljardierim vai ar viņu saistītājai Latvijas Krājbankai neesot interese par kāda jauna mediju iegādi Latvijā.

Pietiek.com taujāts, vai Antonovs šīs nedēļas vizītes laikā izrādījis interesi par a/s Diena (pieder SIA Dienas mediji, kas izdod laikrakstu Diena un virkni žurnālu) iegādi un sarunām ar a/sDiena īpašnieku Viesturu Koziolu, Fiļimovs teica: „Mēs jau esam oficiāli teikuši, ka mēs nepretendējam ne uz a/s Diena vai Delfi, vai citu mediju pirkšanu šeit Latvijā.”

Antonovam piederošā Snoras interesi par medijiem izrādīja jau 2009.gadā, kad SnorasLietuvā izveidoja finanšu investīciju meitasfirmu Snoro media investicijos, lai investētu informācijas jomā strādājošos uzņēmumos Baltijas valstīs. Šī Snoras meitasfirma ir līdzīpašniece (34%) Lietuvā vadošajā mediju grupā Lietuvos rytas, kas izdod vienu no lielākajiem Lietuvas dienas laikrakstiem Lietuvos rytas.

 

Šoreiz Antonova atbraukšana iespējams ir saistīta tieši ar Flika radītajām problēmām. Tai pat dienā vajadzēja sanākt satiksmes ministra Ulda Auguļa ieceltajai „airBaltic” padomei, lai lemtu, kā no Flika atgūt kompānijas zīmolu un kā mainīt valstij neizdevīgo akcionāru līgumu. Bija plānots ierobežot Flika pilnvaras. Taču Fliks sēdi izjauca, paziņoja, ka padomi interesējošās ziņas nesniegs.

Augulis atzīst, ka no Flika nav izdevies uzzināt „airBaltic” finanšu stāvokli, tādēļ satiksmes ministrs meklēšot neatkarīgu auditorkompāniju. Ja izrādīsies, ka aviokompānijas budžetā ir tikai problēmas, Augulis kā vien no risinājumiem pieļauj valsts daļas pārdošanu.

„To lemsim tikai tad, kad būs gala ziņojums, gala izvērtējums gan no auditoru puses, gan no padomes puses,” atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Augulis nenoliedz, ka Airbaltic jautājumā konsultēsies arī ar Aivaru Lembergu, kurš pats personīgi pērnā gada oktobrī tikās ar Antonovu.

”Mums ir valde, Zaļo un zemnieku savienības valde, kurā mums piedalās arī Latvijai un Ventspilij pārstāvji, ne tikai Lemberga kungs, runājam par jautājumiem, apspriežamies, kāda ir situācija, kā ir jāvirzās. Tas, ka valde ir informēta, kā un kādā veidā mēs darām, tas ir fakts,”sacīja U. Augulis (ZZS).

Miljardieris sarunā ar „Nekā personīga” iepriekš neslēpa, ka ar Ventspils mēru sarunājas regulāri. Tomēr divus mēnešus pēc Lemberga un Antonova sarunām notika izmaiņas airBaltic īpašnieku sarakstā. Flika daļa kompānijā saruka uz pusi un par aviokompānijas pastarpinātu īpašnieku kļuva ofšors, kas pieder Krievijas uzņēmējam Staņislavam Kovtunam, kuram ir saistība ar Krājbanku. Šobrīd puse „airBaltic” pieder valstij, ceturtā daļa Flikam un vēl ceturtdaļa – Kovtunam.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis pirms vēlēšanām pauda pārliecību, ka „airBaltic” jāpaliek valsts kontrolē. Šobrīd viņš savu nostāju daļēji ir mīkstinājis un tik kategorisks nav. Viss būšot atkarīgs no tā, ko savā ziņojumā viņam iesniegs satiksmes ministrs Augulis.

Advertisements
Posted in: buržuazija